Zoekwoordengedrag-interesse-in-coronavirus-Google-Trends

Google Ads en het Coronavirus, hoe moeten we hiermee omgaan?

  • Zullen we alle Google Ads campagnes uit zetten?
  • Wat moeten we doen met Google Ads nu we zelf niet eens open zijn?
  • Onze medewerkers  zijn thuis, zullen we Google Ads op een lager pitje zetten?

Dit soort vragen krijgen we van onze klanten, logisch!

Want wie weet nu wat het beste is om te doen in deze bizarre tijd? Het antwoord hierop hebben wij helaas ook niet, maar we willen wel graag onze huidige visie met jullie delen als het om Google Ads gaat. We weten wel dat de kansen nu online liggen! Lees hiervoor ook onze blogs over ‘thuiswerken’ en ‘ondernemen in deze crisis’.

Blijf communiceren met je klanten en leveranciers!

Neem je maatregelen vanwege het Coronavirus, communiceer dit! Op je website, maar ook in je Google Ads advertenties. Ben je niet of beperkt geopend, dat wil niet zeggen dat je Google Ads dan ook maar uit moet zetten. Ben er waar mogelijk voor je (potentiële) klanten en leveranciers en communiceer wat er gaande is.

Klanten die zoeken naar wat jij te bieden hebt, blijven interessant. Verdwijn voor deze potentiële klanten vooral niet van de radar, maar communiceer met ze. Hoewel je dat wel slim moet doen. Grote keuzes en risico’s gaan je klanten niet nemen, maar kansen die jij te bieden hebt kan je wel degelijk communiceren!

  • Welke oplossingen heb jij nog wel te bieden voor het probleem van de klant?
  • Hoe kan je wel een oplossing blijven bieden ‘op afstand’?
  • Kunnen face2face gesprekken digitaal gevoerd worden?
  • Waar loopt een klant (juist nu) tegenaan?
  • Maar ook, wat kan je momenteel niet voor ze betekenen?

En misschien zijn er zelfs bepaalde potentiële klanten die nu juist meer tijd hebben om te zoeken naar wat jij ze te bieden hebt, omdat ze verplicht thuis zitten!

In deze grafiek zie je bijvoorbeeld dat de opbrengsten afgelopen weekend (13 t/m 15 maart 2020) bij één van onze klanten zelfs een piek laat zien als je kijkt naar de afgelopen 30 dagen.

Ga in gesprek met je marketing of communicatie adviseur

Het is belangrijk om die communicatie goed over te brengen naar je klanten. Ga daarvoor eerst het gesprek aan met je marketing of communicatie adviseurs.

  • Welke kansen biedt jij je klanten? Denk ‘out of the box’ (en lees dit blog daarover).
  • Wat kan je nog wel betekenen voor de klant?
  • Welke campagnes leveren nog verkeer op en op welke zoekwoorden wordt nog steeds gezocht?
  • Wat kunnen we het beste communiceren in de tekstadvertenties?
  • Heb je juist een interessante oplossing te bieden op dit moment? Wellicht is/blijft branding dan een goede optie.
  • Wat verwachten we van de customer journey? Gaat dit veranderen?

Ga samen in gesprek en herzie de huidige Google Ads strategie. Als mensen naar je dienst/product op zoek zijn wordt er een advertentie vertoond en er worden door Google pas kosten in rekening gebracht als iemand op deze advertentie klikt.

Stop niet klakkeloos met alle campagnes, zonder eerst heel goed na te denken over mogelijkheden die er wel zijn!

Heb je nog geen marketing adviesbureau?

Wij helpen je graag verder en doen de intake kosteloos om je vast een beetje op weg te helpen. Wel ‘op afstand’ uiteraard, dus via Skype, telefoon, Google Hangouts… wat voor jou binnen de mogelijkheden valt! Wij werken al jaren ‘op afstand’, voor ons geen probleem…

Mail naar onze Google Ads expert Daisy Vroomans via daisy@cuttheweb.nl of bel 036-5472122.

Heb jij een andere visie en/of aanvulling? Ook daar zijn we heel benieuwd naar! Laten we elkaar vooral helpen in deze tijden.

Lees ook onze blogs

Thuiswerken en ondernemen in (deze) crisis.

Bron: Google Trends, Global: Search interest, 2020.

Wil je met ons werken, maar kan je het nu niet betalen? Dat hoeft zeker geen belemmering te zijn… We hebben hele goede ideeën hoe we nu kunnen zorgen dat je overleeft maar pas gaat betalen als dat overleven ook echt is gelukt en je geld verdient in plaats van verliest. Geen druk op je cashflow, geen risico en toch sterker uit de crisis komen!? Bel of mail ons!

Deel dit artikel op je socials

Laat een reactie achter
*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.