Google komt 21 april met nieuw algoritme

Iedereen die een online (stukje in zijn of haar) business heeft, is waarschijnlijk op de hoogte; Google komt op 21 april 2015 met een nieuw algoritme voor mobile.

Wat betekent dit nieuwe algoritme?

Dit betekent dat Google de organische zoekresultaten op mobiel zwaarder gaat beoordelen op de mobielvriendelijkheid van de website. In de praktijk zullen websites zonder goede mobiele site hun gratis verkeer achteruit zien gaan. Websites die daarentegen een goede mobielvriendelijke website hebben, zullen van dit algoritme profiteren.

Moet ik iets doen voor 21 april?

Dat hangt ervan af. Als je website mobielvriendelijk is hoef je je geen zorgen te maken. Als hij dat niet is, raden we je ten zeerste aan om er iets aan te doen, anders kun je je positie in gratis zoekresultaten (SEO) kwijtraken!
Je kunt via deze link kijken of Google vindt dat jouw website mobielvriendelijk is. Je kunt ook de websites van de concurrenten proberen om te vergelijken.

Ook als je niet veel verkoopt via mobiele kanalen, wil dat niet zeggen dat mensen zich niet eerst mobiel oriënteren! Het is dus altijd belangrijk om ook mobiel goed vindbaar te zijn.

Wat moet ik doen om mijn positie te houden?

Overleg met de developer van je website wat jullie kunnen doen om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. Mocht je er met je eigen developer niet uit komen, dan weten wij nog wel een paar goede developers, maar je kunt prima zelf aan de slag.

Wat een gedoe…

Natuurlijk is het een gedoe, maar het is juist ook een enorme kans. Blijf je concurrenten voor en profiteer van deze overgang door er op tijd op in te spelen!

Deel dit artikel op je socials

Laat een reactie achter
*Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.