Social Media,

moet jouw bedrijf er ook op?

Moet mijn bedrijf ook op social media? Ja. Dat moet. De echte vraag is: Moet je bedrijf op:

Instagram, LinkedIn, Twitter, Google Mijn Bedrijf, Pinterest, YouTube, Snapchat, TikTok, Whatsapp en Meerkat?

Als het antwoord ‘ja’ is: hoe begin je daar dan aan? Waar moet je op letten? Hoe kan je dat het beste aanpakken? Welke social media kun je het beste inzetten om meer engagement te creëren, en welke om meer leads te genereren? Hoe verkoop je het best op social media?
Zit jij ook met deze vragen? Geen zorgen: wij helpen je. We hebben een expert in social media aan boord en je mag het helemaal invullen zoals je zelf wilt. Plannen maken, uitwerken en adviseren of je alles uit handen nemen en het voor je bijhouden. Wij doen het.

YouTube

YouTube kun je op twee manieren inzetten: je kunt ervoor betalen, of je kunt ervoor betaald krijgen. Dat eerste is heel goed voor ondernemers met een zeer commerciële boodschap: koop dit, bestel bij ons, huur ons in! Het tweede is aantrekkelijk voor mensen of bedrijven die écht een bijzonder verhaal te vertellen hebben. Een verhaal dat mensen voor hun plezier zouden willen bekijken, dus: een videoblog, een recept, of filmpjes die heel mooi of heel gek zijn.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van YouTube (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 1

YouTube

YouTube kun je op twee manieren inzetten: je kunt ervoor betalen, of je kunt ervoor betaald krijgen. Dat eerste is heel goed voor ondernemers met een zeer commerciële boodschap: koop dit, bestel bij ons, huur ons in! Het tweede is aantrekkelijk voor mensen of bedrijven die écht een bijzonder verhaal te vertellen hebben. Een verhaal dat mensen voor hun plezier zouden willen bekijken, dus: een videoblog, een recept, of filmpjes die heel mooi of heel gek zijn.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van YouTube (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 1
Social media 3

LinkedIn

Ondernemer met veel business-to-business (B2B) klanten? Of heb je regelmatig vacatures of belangrijk nieuws binnen de branche? Dan is LinkedIn een goeie om actief bij te houden. Het geeft je de mogelijkheid om je bedrijf neer te zetten in het “corporate landschap”. Sommige bedrijven (en mensen!) gebruiken het ook gewoon als informatiepagina, een soort online CV. Dat kan, maar het is het beste om ook het sociale aspect van LinkedIn te benutten.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 3
Social media 3

LinkedIn

Ondernemer met veel business-to-business (B2B) klanten? Of heb je regelmatig vacatures of belangrijk nieuws binnen de branche? Dan is LinkedIn een goeie om actief bij te houden. Het geeft je de mogelijkheid om je bedrijf neer te zetten in het “corporate landschap”. Sommige bedrijven (en mensen!) gebruiken het ook gewoon als informatiepagina, een soort online CV. Dat kan, maar het is het beste om ook het sociale aspect van LinkedIn te benutten.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 3

Facebook

Facebook, net zoals de meeste andere social media kanalen, gaat niet over verkoop. Producten aanprijzen is geen slimme strategie. Facebook gebruik je om kennis te maken met vrienden van je “fans”, om complimentjes in ontvangst te nemen van blije klanten, om die blije klanten vervolgens geïnteresseerd te houden en om klanten die niet blij zijn te helpen.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Facebook (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 7

Facebook

Facebook, net zoals de meeste andere social media kanalen, gaat niet over verkoop. Producten aanprijzen is geen slimme strategie. Facebook gebruik je om kennis te maken met vrienden van je “fans”, om complimentjes in ontvangst te nemen van blije klanten, om die blije klanten vervolgens geïnteresseerd te houden en om klanten die niet blij zijn te helpen.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Facebook (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 7
Social media 9

Instagram

Instagram was een aantal jaar geleden in, en nu is het terug en sterker dan ooit. Met name jonge mensen zeggen hun Facebook-account op en beperken zich tot Instagram. Het is een heel leuk medium, hoewel misschien niet zo veelzijdig als Facebook, en het is uitermate geschikt voor bedrijven of ondernemers die ‘mooie’ dingen maken – en daar ook mooie foto’s van kunnen maken.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Instagram (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 9
Social media 9

Instagram

Instagram was een aantal jaar geleden in, en nu is het terug en sterker dan ooit. Met name jonge mensen zeggen hun Facebook-account op en beperken zich tot Instagram. Het is een heel leuk medium, hoewel misschien niet zo veelzijdig als Facebook, en het is uitermate geschikt voor bedrijven of ondernemers die ‘mooie’ dingen maken – en daar ook mooie foto’s van kunnen maken.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Instagram (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 9

Twitter

Twitter is interessant als je veel te zeggen hebt (bijvoorbeeld omdat je onderwerp erg actueel is) of als je Twitter leuk vindt en goed weet hoe het moet. Het kan helpen bij het creëren van “buzz”, maar het is tegelijkertijd wel een moeilijk medium om veel volgers op te krijgen. Daarbij gaat Twitter heel erg over “interactie” en niet over “zenden”. Houd dat in je achterhoofd voordat je eraan begint: kun jij het volhouden om hier echt regelmatig tijd in de stoppen? Is je antwoord “ja”, dan wordt dit een heel leuk sociaal medium voor jou. Is je antwoord “nee”, maar is Twitter wel belangrijk voor je bedrijf? Dan kunnen wij het ook voor je doen.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Twitter (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 13

Twitter

Twitter is interessant als je veel te zeggen hebt (bijvoorbeeld omdat je onderwerp erg actueel is) of als je Twitter leuk vindt en goed weet hoe het moet. Het kan helpen bij het creëren van “buzz”, maar het is tegelijkertijd wel een moeilijk medium om veel volgers op te krijgen. Daarbij gaat Twitter heel erg over “interactie” en niet over “zenden”. Houd dat in je achterhoofd voordat je eraan begint: kun jij het volhouden om hier echt regelmatig tijd in de stoppen? Is je antwoord “ja”, dan wordt dit een heel leuk sociaal medium voor jou. Is je antwoord “nee”, maar is Twitter wel belangrijk voor je bedrijf? Dan kunnen wij het ook voor je doen.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Twitter (adverteren)? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 13
Social media 13
Social media 16

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf, het woestijnlandschap van het internet… Toch? Of toch niet? Eigenlijk is het onmisbaar in je online marketing strategie. Denk maar eens aan SEO: je wilt immers zo hoog mogelijk in Google (Maps) scoren.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google My Business? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 17
Social media 17

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf, het woestijnlandschap van het internet… Toch? Of toch niet? Eigenlijk is het onmisbaar in je online marketing strategie. Denk maar eens aan SEO: je wilt immers zo hoog mogelijk in Google (Maps) scoren.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google My Business? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf, het woestijnlandschap van het internet… Toch? Of toch niet? Eigenlijk is het onmisbaar in je online marketing strategie. Denk maar eens aan SEO: je wilt immers zo hoog mogelijk in Google (Maps) scoren.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google My Business? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op
Social media 17

Eigenlijk is het redelijk simpel: als je een sociaal medium leuk vindt, ben je er vaak ook goed in. Als jij helemaal dol bent op Pinterest en je denkt dat een deel van je doelgroep daar misschien wel op zit, is het misschien een goed idee om daar eens wat tijd in te investeren. MAAR: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Als wij een social media plan voor je maken, is dat onze eerste regel: doe liever 2 social media kanalen heel erg goed, in plaats van 5 verschillende een beetje halfslachtig. Niets maakt zo’n slechte indruk als een half ingevulde bedrijfspagina… Aan de slag, dus!

Wil jij beginnen met social media? Neem dan contact op!