Derk Pas

Inspirerende denktank, concept & strategie

Derk is de man van de slimme concepten en strategieën. Als niemand hem tegenhoudt, wijdt hij daar met gemak al zijn dagen en nachten aan, op zoek naar de beste oplossing voor de klant. Na 12 jaar bezielde leiding, heeft hij het CTW-roer overgedragen aan dreamteam Daisy en Bart (maar hij is zo weer ingevlogen als back-up, mocht dat nodig zijn).

Permanente verbeterdrang

‘12 jaar later kan ik zeggen dat die insteek veel moois heeft opgeleverd, in de eerste plaats een gezonde, trouwe klantenkring die weet dat de mensen van CTW goed nadenken, echt luisteren en geen praatjes verkopen, maar een verhaal dat klopt. En daarnaast is er dus die permanente verbeterdrang. Bevindt de klant zich in een ingewikkelde markt of over de grenzen heen? Geen probleem, daar smullen we juist van. Een mooi voorbeeld is een aanbieder van digitale camera’s, actief in een echte vechtmarkt: via statistieken hebben we minutieus uitgeplozen waar hij verdiende en dat kunnen vertalen in een methodiek die ook in het buitenland loont. Begonnen vanuit een flatje in Schalkwijk tussen de dozen, heeft hij nu drie magazijnen door heel Europa. Daar hebben wij door alle jaren heen een mooie bijdrage aan mogen leveren.’

Toekomst

‘Vol vertrouwen in Bart en Daisy heb ik vorige zomer CTW aan hen overgedragen. Voor mij is het tijd voor een nieuw hoofdstuk, zonder eigen bureau, maar binnen samenwerkingsverbanden voor strategische, grote marketingprojecten. Natuurlijk blijf ik aan CTW verbonden voor uitwisselingen van kennis, kunde en ervaring. Mits dat nodig is natuurlijk, en dat durf ik te betwijfelen, want de nieuwe kopstukken weten van wanten.’

Bouwjaar: 1972

Derk is een: ras-optimist, doorpakker, honkballiefhebber, zeiler, levensgenieter

Passie voor online marketing sinds: hij ontdekte hoezeer zijn talent om honkbalstatistieken te doorgronden, van pas komt in de wereld van het web

Bij CutTheWeb sinds: 2008

Derk Pas CutTheWeb

Neem contact op met Derk!

Bouwjaar: 1972

Derk is een: ras-optimist, doorpakker, honkballiefhebber, zeiler, levensgenieter

Passie voor online marketing sinds: hij ontdekte hoezeer zijn talent om honkbalstatistieken te doorgronden, van pas komt in de wereld van het web

Bij CutTheWeb sinds: 2008

Derk Pas CutTheWeb

Neem contact op met Derk!

Derk is de man van de slimme concepten en strategieën. Als niemand hem tegenhoudt, wijdt hij daar met gemak al zijn dagen en nachten aan, op zoek naar de beste oplossing voor de klant. Na 12 jaar bezielde leiding, heeft hij het CTW-roer overgedragen aan dreamteam Daisy en Bart.

Permanente verbeterdrang

‘12 jaar later kan ik zeggen dat die insteek veel moois heeft opgeleverd, in de eerste plaats een gezonde, trouwe klantenkring die weet dat de mensen van CTW goed nadenken, echt luisteren en geen praatjes verkopen, maar een verhaal dat klopt. En daarnaast is er dus die permanente verbeterdrang. Bevindt de klant zich in een ingewikkelde markt of over de grenzen heen? Geen probleem, daar smullen we juist van. Een mooi voorbeeld is een aanbieder van digitale camera’s, actief in een echte vechtmarkt: via statistieken hebben we minutieus uitgeplozen waar hij verdiende en dat kunnen vertalen in een methodiek die ook in het buitenland loont. Begonnen vanuit een flatje in Schalkwijk tussen de dozen, heeft hij nu drie magazijnen door heel Europa. Daar hebben wij door alle jaren heen een mooie bijdrage aan mogen leveren.’

Toekomst

‘Vol vertrouwen in Bart en Daisy heb ik vorige zomer CTW aan hen overgedragen. Voor mij is het tijd voor een nieuw hoofdstuk, zonder eigen bureau, maar binnen samenwerkingsverbanden voor strategische, grote marketingprojecten. Natuurlijk blijf ik aan CTW verbonden voor uitwisselingen van kennis, kunde en ervaring. Mits dat nodig is natuurlijk, en dat durf ik te betwijfelen, want de nieuwe kopstukken weten van wanten.’

Puzzelen met statistieken

‘Fris afgestudeerd in de communicatie, ging ik rond de eeuwwisseling aan de slag bij een reclamebureau op Curaçao, het geboorte-eiland van mijn vader. We zouden er websites bouwen, dat was helemaal nieuw en spannend. Klanten investeerden er fors in, maar hadden eigenlijk geen idee van het effect ervan. Ik weet nog hoe ik me daarover verbaasde, ik wilde zo graag verklaren waarom hun geld goed besteed was. En toen zagen we gelukkig die “hits” verschijnen, de statistieken achter de websites. Mijn hart ging open: de wirwar aan cijfertjes leek zo op honkbal en dat was mijn wereld! Als student reisde ik langs bibliotheken op zoek naar de statistieken van Amerikaanse honkballers, ik was er bezeten van, ook voor mijn eigen team: wie sloeg, ving en gooide het beste? En vooral: in welke situatie? Op basis van die gegevens bouwde ik dan aan onze opstellingen. En nu, bij dat reclamebureau, kon ik precies datzelfde doen voor onze klanten: puzzelen met statistieken om het effect van hun websites aan te tonen én om doelgericht terrein te winnen in hun markt. Dat werd en bleef mijn missie, ook toen ik vier jaar later weer in Nederland ging werken bij een van de eerste klanten van Google en ster in online marketing: de Verzekeringssite.’

Partner van de klant

‘In 2008 ben ik CutTheWeb begonnen. Zelf een online marketingbureau opzetten leek in die fase van mijn leven de beste oplossing: mijn vrouw en ik kregen een zoontje dat veel te vroeg geboren werd en extra zorg nodig had. Die rol nam ik graag op me, en met de flexibiliteit van een eigen zaak kon dat. Natuurlijk stapte ik ook vol vuur en idealisme de ondernemerswereld in: ik wilde een vakspecialistisch bureau optuigen dat in goede en slechte tijden een partner is van de klant, meegroeiend, open en altijd bereid om tot de bodem uit te spitten waar de organisatie beter van wordt. Kun je dat als online marketingexpert toevoegen, dan heb je een klant voor het leven.’

Derk Pas CutTheWeb

Sparren met Derk?

Leuk! Vul het contactformulier in, mail derk@cuttheweb.nl of bel 036-5472122.