Jordy Groot

Usability & Conversie-optimalisatie

Jordy begon ooit met het bouwen van websites, maar zijn specialisme breidde zich al snel uit met usability en conversie-optimalisatie. Dat betekent dat hij graag in de data van jouw website duikt en de interessante cijfers tevoorschijn tovert. Zijn doelstelling is om het internet beter te maken voor zijn gebruikers, waaronder natuurlijk zijn gekoesterde klanten van CTW én die van zijn eigen bedrijf De Online Expeditie. 

Op naar het grote publiek

‘Dat vind ik de kracht van online marketing: dat je met ogenschijnlijk kleine tweaks of websiteverbeteringen binnen no time het effect ziet. De mogelijkheden zijn legio, je kunt het zo groot en gek maken als je wilt. Daar geef ik klanten graag inzicht in, ik doe hen ideeën aan de hand, waarmee ze meer resultaten boeken. Geregeld hoor ik van ondernemers terug dat het hun werk leuker maakt. Gaaf natuurlijk.’

Uithoeken van het web

‘Met mijn specialisme stort ik me graag op webshops; dat is een doorlopend proces waarin altijd iets geoptimaliseerd kan worden. In de eerste plaats door een usability scan aan te bieden, waarmee we nagenoeg alle plekken van de klantwebsite onderzoeken. Die informatie levert altijd weer nuttige inzichten op, waardoor we quick wins kunnen behalen, zo leert de ervaring.’

Bouwjaar: 1991

Jordy is: nieuwsgierig, altijd op zoek naar verbetering, hartstochtelijk voetbalfan met een talent voor de 3e helft 

Passie voor online marketing sinds: dat ontbrak in zijn studie Marketing & Communicatie, wat een gemiste kans!

Bij CutTheWeb sinds: 2015

Jordy Groot - Conversie optimalisatie & usability expert

Neem contact op met Jordy!

Bouwjaar: 1989

Daisy is een: fervent ondernemer, gek op haar man & zoontjes, bourgondische ‘Brabo’

Passie voor online marketing sinds: haar afstudeerstage, waarna ze aan de slag kon bij Google

Bij CutTheWeb sinds: 2016

Jordy Groot - Conversie optimalisatie & usability expert

Neem contact op met Jordy!

Jordy begon ooit met het bouwen van websites, maar zijn specialisme breidde zich al snel uit met usability en conversie-optimalisatie. Dat betekent dat hij graag in de data van jouw website duikt en de interessante cijfers tevoorschijn tovert. Zijn doelstelling is om het internet beter te maken voor zijn gebruikers, waaronder natuurlijk zijn gekoesterde klanten van CTW én die van zijn eigen bedrijf De Online Expeditie. 

Op naar het grote publiek

‘Dat vind ik de kracht van online marketing: dat je met ogenschijnlijk kleine tweaks of websiteverbeteringen binnen no time het effect ziet. De mogelijkheden zijn legio, je kunt het zo groot en gek maken als je wilt. Daar geef ik klanten graag inzicht in, ik doe hen ideeën aan de hand, waarmee ze meer resultaten boeken. Geregeld hoor ik van ondernemers terug dat het hun werk leuker maakt. Gaaf natuurlijk.’

Uithoeken van het web

‘Met mijn specialisme stort ik me graag op webshops; dat is een doorlopend proces waarin altijd iets geoptimaliseerd kan worden. In de eerste plaats door een usability scan aan te bieden, waarmee we nagenoeg alle plekken van de klantwebsite onderzoeken. Die informatie levert altijd weer nuttige inzichten op, waardoor we quick wins kunnen behalen, zo leert de ervaring.’

Buiten de bubbel kijken

‘Voor we allerlei campagnes optuigen, checken we eerst de statistieken. Zo wil ik klanten buiten hun bubbel laten kijken. Doen ze dat niet, dan kunnen zij namelijk makkelijk de plank misslaan. Zo hielpen we in onze begintijd eens een aanbieder van online maaltijden. De hoofdmoot van zijn doelgroep waren mannen tussen de 30 en 45 jaar, zei de ondernemer vol overtuiging, dus of we daar een campagne op wilde draaien? Op basis van zijn aanname deden we wat hij vroeg, maar wat bleek toen we de resultaten gingen meten? De beste bestellers waren vrouwen. Wat een bevestiging was dat weer: meet voor je begint. Anders schiet je met hagel, en dat is zonde van je investeringen.’

Al doende leren

‘Mijn studie Marketing & Communicatie liet het onlinegedeelte links liggen, wat een gemiste kans. Via een korte overstap naar Informatica, veel te technisch voor mij, kwam ik uit bij Communication & Multimedia Design aan de Hogeschool van Amsterdam. Daar leerde ik websites ontwerpen, bouwen en gebruiksvriendelijkheid maken. Heel interessant allemaal, maar ik dacht wel: hoe gaan we dit allemaal verkopen? Ik had geen geduld om mijn studie af te maken, wilde zo snel mogelijk praktijkervaring op te doen met online marketing. In mijn zoektocht naar geschikte bureaus, kwam ik in contact met Derk en CTW. Dat klikte meteen. Ik ben begonnen en niet meer weggegaan.’

De Online Expeditie

‘Altijd ben ik op zoek naar verbeterpunten voor mijn klanten, voor hun markt, product of dienst. Hoe worden zij meer zichtbaar? Welke doelgroepen kunnen zij online bedienen? Waar liggen de kansen om meer te verkopen? In dat online proces kan ik ze stap voor stap begeleiden. Tegenwoordig doe ik dat ook voor klanten van mijn eigen bedrijf: De Online Expeditie, een gloednieuw avontuur waar ik veel zin in heb. Ik verwacht ook veel van de wisselwerking met CTW: onze expertises vullen elkaar zo mooi aan, dat we klanten met elkaar het full service pakket kunnen bieden.’

Logo CTW website De Online Expeditie-min
Jordy Groot - Conversie optimalisatie & usability expert

Sparren met Jordy?

Leuk! Vul het contactformulier in, mail jordy@cuttheweb.nl of bel 036-5472122.