What’s in a name? Remarketing is precies wat je verwacht als je naar de naam kijkt: de verkoop opnieuw aanmoedigen. Met “opnieuw”  wordt bedoeld: aan iemand die al op de hoogte is van je product. Een logische eerste gedachte is: “Waarom zou ik mijn product nog een keer opdringen aan iemand die al besloten heeft het niet te kopen?”

Maar dat is niet hoe remarketing werkt.

Een voorbeeld van remarketing

Stel je voor: omdat je binnenkort op vakantie gaat, speel je met de gedachte een nieuwe camera te kopen. Nu je toch achter je computer zit besluit je om maar meteen te kijken wat er allemaal is. Je kijkt rond op verschillende websites en je ziet een paar camera’s die aan je eisen voldoen. Misschien doe je er zelfs al één in je winkelmandje. Op dat moment besef je dat je eigenlijk weg moet. Je wilt ook geen impulsieve aankopen doen, dus je besluit er later op terug te komen.

De volgende dag zie je een advertentie voor de camera die je gisteren al in je winkelmandje had gedaan. Je gaat opnieuw naar de website en bekijkt alles nog eens goed. Je hebt er een nachtje over geslapen en deze keer besluit je om de camera te bestellen.

Het is belangrijk om te beseffen dat de meeste klanten bij het verlaten van de website niet hebben besloten om je product niet te kopen, ze hebben alleen niet besloten om het wel te kopen. In veel gevallen geeft remarketing ze net het duwtje in de rug dat ze nodig hebben.

Wie benader ik opnieuw?

Ook als je de bezoeker wel hebt omgezet in een klant, kun je remarketing toepassen. Als iemand bij jou een printer koopt, is er een grote kans dat ze ook inktcartridges en mooi fotopapier nodig hebben. Als de eerste ervaring prettig was, zal de klant overwegen om bij jou terug te komen voor de extra’s. En dan kun je misschien over een paar maanden weer opnieuw die inktcartridges aanbieden, als de eerste set leeg is.

Binnen de remarketing kun je een aantal strategieën toepassen. Het is natuurlijk het leukste als je je klanten iets extra’s kunt aanbieden waardoor ze de stap gaan wagen, zoals korting op hun aankoop. Een tijdsklok op die aanbieding motiveert nog meer: als de klant bijvoorbeeld binnen de volgende 24 uur zijn aankoop afrondt, krijgt hij korting.

Kortom?

Remarketing is een krachtig middel als je weet hoe je het moet inzetten. Er zijn overal op het internet tips & tricks te vinden, maar niet iedereen vindt het even leuk en makkelijk. Hulp nodig? We hebben veel ervaring met remarketing, en je kunt uiteraard bij ons terecht voor vragen of een vrijblijvende offerte.

Remarketing, retargeting
Getagd op:        

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *