marketing goochelen magie

Worskhop Conversie optimalisatie: laat je website voor je werken

De rekensom van de winstgevendheid van een website ten opzichte van de concurrentie gaat in de kern maar om twee vragen:

  • Wat kost een bezoeker?
  • Welk percentage bezoekers koopt, schrijft zich in, vraagt contact aan etc?

Aan dat tweede deel kan usability een belangrijke bijdrage leveren. Volgens Wikipedia: ”Usability is the ease of use and learnability of a human-made object.

In het kort: als mensen goed de weg kunnen vinden, snappen wat je wil, niet hoeven na te denken etc. kopen ze liever en dus vaker dan als ze tegen irritaties aanlopen.

Is conversie leuk?

Ja. Conversie en usability zijn superleuk. Aan de ene kant omdat, als je dit beheerst, je elke website succesvoller en winstgevender kan maken. Je moet hier eigenlijk iets van weten. Aan de andere kant: je moet afstappen van ‘ik vind dat’. Het gaat namelijk niet om jou, maar om al die verschillende bezoekers op je website. En dat ‘uittreden’ en je eigen denkwijze leren loslaten is heel goed. Tot slot: het is altijd een creatieve puzzel, heerlijk om te doen en altijd zinvol. Echt waar: altijd!  

Wat leer je?

In de workshop leer je vooral ‘kijken door een usability-bril’. Via aansprekende voorbeelden laat Jordy Groot je zien waar usability o.a. over gaat, hoe je moet kijken en wat je kan doen als je hier echt mee aan de slag wil. Deze keer gaat Jordy de focus leggen op mobiele websites en webshops. Zoals je zelf ongetwijfeld hebt gemerkt zijn mobiele telefoons de afgelopen jaren steeds groter geworden, maar worden websites/webshops hier wel goed (genoeg) op aangepast? Hoe wordt dit opgelopst bij onze klanten? En op onze website? Welke usability principes kunnen ‘ons’ helpen om mogelijke obstakels te voorkomen of weg te nemen? 

Waar en wanneer?

We geven onze workshops in ons kantoor in Halfweg, Haarlemmerstraatweg 79 te Halfweg.

De volgende Conversie Optimalisatie-Workshop zal zijn op 8 november 2019 om 15:00. 

Reacties op de vorige conversie-workshop

“Ik vond het een leuke en goede workshop. Houd me op de hoogte van de volgende, als ik kan ben ik graag weer aanwezig.”

– Nathalie D’Alessandro, SWS Travel

“Wij hebben vandaag onze website doorgesproken en de wijzigingen zijn in de maak ;-)”

– Tanja Huisman, Het Cijferparadijs

Kosten

  • Gratis voor bestaande klanten
  • 125, – euro (ex BTW) per persoon
  • 50% korting voor introducés van klanten (vraag een kortingscode aan bij je Succes Manager).

Schrijf je hier in voor de workshop usability! Je hoeft nog niet meteen te betalen, maar op deze manier weten we dat je mee wilt doen en kunnen we met je in contact komen.

* verplicht