Adverteren via Google met AdWords

AdWords is een slim systeem waarbij adverteerders tegen elkaar opbieden. Maar bij AdWords is het niet degene met het hoogste bod die wint, maar degene die Google het meest oplevert. Een campagne die slim in elkaar zit kost dus minder en levert meer op. Zo kan Klein Duimpje het winnen van de reus. Met Google AdWords kun je je online vindbaarheid verhogen in met name Google, op site partners van Google en op YouTube met als doel om meer naamsbekendheid, verkopen, leads en/of bezoekers te genereren.

Wij beheren zo’n 30 AdWords-campagnes voor verschillende klanten. Daarnaast zijn we Google Partner. Dat wil zeggen dat we worden gezien als een ervaren partij en dat we voldoen aan de eisen van Google, zoals het behalen van examens in campagnes en kennis. Onze AdWords-expert Daisy heeft zelfs de Certification Challenge behaald!

Wil je eenmalig advies over je hoe je je AdWords account het beste kunt inrichten of aanpassen? Of zoek je een club die je het hele gedoe uit handen kan nemen? Google Challenge Daisy CutTheWebJe bent hoe dan ook aan het juiste adres.

Eigenlijk is CutTheWeb ontstaan door AdWords – op advies van Google zelf, overigens. Stoer hè?

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

 


Search, shopping, video, display…

Adwords bestaat uit heel wat verschillende onderdelen, elk met eigen mogelijkheden. Wij zijn gespecialiseerd in de volgende onderdelen (klik om naar het betreffende onderdeel te scrollen):

Dit is het meest bekende en gebruikte netwerk binnen Google Adwords: gevonden worden op relevante zoekwoorden met tekstadvertenties in Google. Je kan ervoor kiezen om dit heel specifiek of juist breed in te zetten, afhankelijk van je doelstellingen. Daarnaast is het erg belangrijk om goed na te denken over met welke boodschap je de doelgroep wil aanspreken.

Lees de blog: Uitgebreide tekstadvertenties in Google, wat nu?

Mobile Advertising

Tegenwoordig zoeken mensen in Google meer op mobiel dan op desktop. Hoe ga je hiermee om? Ook hier kunnen we je bij helpen, van strategie tot en met uitvoering en optimalisatie. Van het op mobiel goed gevonden worden, tot meer telefoontjes genereren, tot en met het promoten van een app.

Lees de blog: Kan ik dit niet mobiel volgen?

Shopping Advertising

Heb je een webshop? Dan is “shopping” een van de kanalen die waarschijnlijk interessant voor je is. Dit is natuurlijk mede afhankelijk van je branche, techniek en of je concurrerende prijzen hebt. Wij hebben e-commerce klanten waarvoor we dit succesvol hebben ingericht en beheren.

Lees de blog: Google Shopping Strategie-les

Of deze: Meer voor minder: Google Shopping

Dit is ook een leuke: Voldoet jouw shopping-feed al aan de nieuwe eisen?

Display Advertising

Is je doel naamsbekendheid vergroten? Display Advertising kan daarbij helpen. Je wordt met beeld- en tekstadvertenties vertoond op relevante sitepartners van Google op basis van targetingmogelijkheden zoals onderwerpen, interesses en plaatsingen, zodat je de juiste doelgroep kan bereiken. Heb je geen banners? Geen probleem, die kunnen wij voor je maken.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op.

Video Advertising

Ken je die reclame voordat een YouTube filmpje begint? Dit is een van de mogelijkheden van Video Advertising. Erg geschikt voor het genereren van naamsbekendheid. Heb je geen video? Geeft niks, wij kunnen iets voor je maken.

Remarketing

Je kent het vast wel, dat je op een site bent geweest en vervolgens op andere sites daardoor ‘achtervolgd’ wordt. Irritant? Alleen als je inderdaad wordt overspoeld met terugkerende berichten, zelfs als je het product al hebt gekocht.

Wat wij leuk vinden is een passende remarketingstrategie bedenken, inzetten en monitoren, zodat je doelgroep alleen de meest relevante boodschap op de juiste momenten te zien krijgt. Denk bijvoorbeeld aan een webshop die koffiezetapparaten verkoopt. Hoe goed zou het zijn om de online kopers van een koffiezetapparaat opnieuw te kunnen bereiken met een beeld-, video- of tekstadvertentie over koffiecups die je ook verkoopt bijvoorbeeld?

Ook is het mogelijk om mensen te bereiken op basis van e-mailadressen die je hebt verzameld. Hier kunnen we creatieve en leuke strategieën op loslaten. Een goede remarketingstrategie vraagt om aandacht en kennis. Laten wij hier nou goed in zijn! ;-)

Lees de blog: Remarketing, retargeting

Ook een nuttige: Customer Match: Goed of Griezelig?

Google Grants: gratis adverteren voor goede doelen

Google draagt haar steentje bij aan de samenleving. Hoe? Door gratis 10.000 dollar advertentiebudget beschikbaar te stellen aan geregistreerde goede doelen. Om gebruik te kunnen maken van een Google Grants budget moet je een Google Grants account aanvragen. Na acceptatie door Google krijg je een budget toegewezen van $10.000,- per maand. Daarmee kunnen we maandelijks duizenden bezoekers naar je website brengen. Via AdWords kun je zorgen dat dat verkeer heel gericht is. Denk bijvoorbeeld aan donateurs, sponsoren of deelnemers aan een cursus of training. Het aanvragen en beheren van je account is onze specialisatie en nemen we je graag uit handen. Aanvragen doen we zelfs no cure no pay. Je loopt dus geen enkel risico.

Wij managen Grants-campagnes voor onder andere Het Leger Des Heils. Begint jouw Grants-campagne ook bij ons?

Neem contact op en ontdek de mogelijkheden.