Dagelijks bezoeken veel verschillende mensen en bedrijven jouw website. Via Google Analytics kun je al hun informatie vinden. Van hoe oud ze zijn tot en met hun interesses. Maar wie zijn nou de bedrijven die jouw website bezoeken?

Websitebezoekers identificeren

Daar hebben we een onderzoek naar gedaan. Welk bedrijf heeft de beste tool om jouw website bezoekers te identificeren? We hebben een paar goede bedrijven gevonden die zich in Nederland bevinden en ook een paar buiten Nederland.

Al deze bedrijven hebben allemaal verschillende services en opties. Een paar van die opties zijn bijvoorbeeld dat wanneer iemand jouw website een aantal keer bezocht heeft, dat er automatisch een e-mail naar deze persoon gestuurd wordt, of dat de leads gesegmenteerd worden en dat je dagelijks een e-mail krijgt met de informatie over wie er die dag jouw website bezocht heeft, of hoeveel pagina’s ze bekeken hebben en voor hoelang ze op de website zaten.

De bedrijven in ons onderzoek bestaan uit Online Succes, Sales Feed, whoisvisiting.com, Snitcher, Lead Express (B2B), Leadstracker en Quado. We hebben ze beoordeeld op lead management, marketing automation, API’s en integratie.

In het schema kan je duidelijk zien dat de maandelijkse prijzen flink verschillen. Dat komt vooral omdat het ene bedrijf meer aanbiedt dan de ander. Ook hebben de meesten verschillende abonnementen die verschillen in prijs en  heeft het ene abonnement meer opties dan de andere.

Verschillende opties die sommige bedrijven hebben zijn dat ze ook de leads managen, marketing e-mails sturen naar de websitebezoekers en sommige hebben een Team Leader integratie. Bedrijven die werken met Team Leader gebruiken het om alles bij te houden over klanten, het is dus een CRM systeem. Ook zijn er integraties met veel andere systemen.

Ook naast het herkennen van businesses, herkennen veel van de verschillende bedrijven ook personen die jouw website bezoeken. Zo kan je via die persoon zien bij welk bedrijf ze dan horen.

Zelf hebben wij ook bij een paar van deze bedrijven een proef periode aangevraagd. Deze bedrijven hebben wij gekozen op basis van prijs en van wat ze aanbieden. Onze prioriteit was een tool die businesses herkent en ook laat zien hoe lang en vaak ze ons bezocht hadden.  En het is ook handig om een tool te hebben die dan automatisch een marketing e-mail naar de bezoeker stuurt nadat ze een paar keer jouw website hebben bezocht.

Wij hebben zelf voor Online Succes gekozen. Dat hebben wij gedaan omdat zij voor een goede prijs veel verschillende opties aanbieden. Van bedrijven herkennen en contactinformatie opties, via o.a. LinkedIn laten zien. Dan weet je gelijk bij je wie kunt zijn om contact op te nemen. Ook kunnen wij bezoekers meteen in ons CRM systeem toevoegen met de informatie die Online Succes voor ons vindt. De integratie met MailChimp is ook een voordeel en de verschillende pakketten (en prijzen) zijn overzichtelijk bij ze. Maar misschien nog wel het mooiste, Online Succes zit ook in Haarlem (net als wij)!

Als bedrijf moet je zelf een tool vinden die bij jou past. Sommige vinden het juist minder belangrijk dat bezoekers een mail krijgen maar vinden het belangrijker om een notificatie te krijgen wanneer iemand jouw website bezoekt. Of juist alleen dat de leads gesegmenteerd worden.

Wij verkopen sinds kort ook Online Succes account! Dan kan jouw bedrijf zelf werken met dit geweldige systeem. Of je kan een proef maand aanvragen en zelf ervaren wat je ervan vindt. Neem contact op met je accountmanager, of stuur een mailtje naar info@cuttheweb.nl.

 

Webtracking Tools

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *